Marktcreatie - L. Brouwer
OverzichtMarktgericht ondernemen is in. Iedereen heeft er de mond van vol. Maar productgericht denken zit dieper in mensen en organisaties geworteld dan je in eerste instantie zou denken. Bovendien blijkt het helemaal niet zo gemakkelijk een nieuw product te ontwikkelen. Waar richt je je immers op als er nog geen markt is?
Marktcreatie is het eerste boek dat op overtuigende wijze afrekent met de vele misverstanden over markt, vraag, behoeften en waar het bij een onderneming nu feitelijk om gaat. Dat gebeurt aan de hand van veel praktijkvoorbeelden die op prikkelende en vaak humoristische wijze zijn beschreven.
In dit boek wordt het marktcreatiemodel geïntroduceerd, waarmee elke onderneming stap voor stap nieuwe markten kan creëren. Het maakt niet uit of de onderneming actief is in de dienstensector, in fast moving consumer goods, in business to business, in consumentenelektronica, in logistieke diensten of wat dan ook. Het marktcreatiemodel helpt om tot de kern van de zaak door te dringen en die is universeler dan u wellicht denkt.
Onder andere de volgende onderwerpen komen aan bod:
- marktgerichte groeistrategieën
- de valkuil van de nieuwe onderneming
- op zoek naar relevante behoeften
- de creatieve onderneming
- het marktcreatiemodel
- de invloed van marktcreatie op strategisch plan, structuur en cultuur
- marktcreatie voor starters
Marktcreatie is een must voor iedereen die bij marketing en het ontwikkelen van nieuwe producten is betrokken. Na lezing van dit boek zult u voorgoed anders tegen uw onderneming en uw activiteiten aan kijken.
Het boek bevat enkele tientallen zwart/wit afbeeldingen.
Auteur | : Luc Brouwer |
Artikelnummer | : BF8391 |
Categorie | : Studie en management |
Taal | : Nederlands |
ISBN | : 9789052614472 |
Uitgever | : Academic Service |
Druk | : 1 |
Jaar | : 2009 |
Pagina's | : 155 |
Bindwijze | : Hardcover, met stofomslag |
Afmetingen | : 15.5 x 23.5 cm. |
Conditie | : NIEUW |
Verzending | : Brievenbuspost |
INCLUSIEF VERZENDKOSTEN binnen Nederland